dinsdag 20 november 2007

Presentatie Digibord (STAR)

Vanmiddag mocht ik een presentatie bijwonen van 2 leerkrachten die het bord gebruiken (groep 7/8 en groep 8) Het ging om een STAR bord. Weer een ander bord dan ik tot nu toe gezien heb.
Het was heel leuk om te zien hoe enthousiast deze twee juffen waren.
Het bord wordt vooral ingezet tijdens instructies, bijvoorbeeld voor taal en rekenen.
Soms worden er ook filmpjes bekeken om bijvoorbeeld een begrip duidelijker te maken.
Hiervoor gebruiken ze vooral Teleblik. Dit is een site waar allerlei filmpjes over verschillende onderwerpen te vinden zijn.
Ze zijn er nog maar net mee begonnen om het digitale bord in te zetten. Vooral de juf van groep 8 doet er veel mee. Ze maakt bijvoorbeeld ook powerpoint presentaties over het dictee of sommen.
Er werden ook een aantal dingen laten zien wat je er verder mee kunt, net zoals het SMART bord eigenlijk. De functies komen wel overeen.

Later zal ik nog meer over mijn indrukken schrijven, ik wilde dit alleen even neerzetten omdat ik het anders voor de helft al weer kwijt ben ;)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey wat fijn dat er vooruitgang in zit! En dat je goede presentatie kon volgen.
Richt jij je nu ook op taal? Dat ik dat stukje zag staan?

Ik heb m'n blog weer ge-update. Toch erg leuk om nu écht met het bord te werken.

Nu ja, suc6 met je onderzoek!

Rozanne zei

Hey San,
Hoe gaat het verder met je onderzoek?
Nog meer gedaan of voornamelijk bezig met lesgeven?
Ben benieuwd naar je vooruitgang!
Groetjes, Rozanne

Rozanne zei

Hey San,
Ben je nog verder gekomen met je onderzoek of vooral bezig met lesgeven?
Je bent wel goed op weg geraakt in ieder geval.
Ben benieuwd hoe het nu met je onderzoek staat.
Liefs,

Rozanne zei

Heey :D
Nou zoals hoop ik wel een beetje op mijn site te zien is ;) ben ik er wel voor een deel mee bezig!
En het lukt wel goed allemaal!
Heb vandaag met kinderen die in de toets opgave slecht gemaakt hadden dat geoefend op de computer met dat rekenschema als hulpmiddel zeg maar en dat ging goed.
Morgen computerregels bespreken en ophangen en vandaf dan kunnen ze vrij zelfstandig met de cd-rom aan de slag wat toch wel mijn doel was.
Rozanne is een tevreden juf :P
Je moet idd gewoon af en toe ff de tijd er voor nemen hoor, niet alles tot het laatste laten komen!
Succes meid, you can do it ;)
Xxxx